September 17, 2006




laura 作品:複合媒材


Tears in heaven

http://grm.cdn.hinet.net/xuite/1/d/e/d/15211416/blog_370953/dv/6983865/6983865.mp3  好久以前的歌了,無意間再度聽到,已為人母的我,心中感受格外不同...,今天跟孩子分享這首歌,解釋歌詞意境.那父母愛子的深切,著實令人動容! / by Eric Clapton

Would you know my name
 If I saw you in heaven
Would it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong and carry on
Cause I know I don't belong here in heaven

Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I'll find my way through night and day
Cause I know I just can't stay here in heaven

Time can bring you down
Time can bend your knees
Time can break your heart
Have you begging please, begging please

Beyond the door there's peace I'm sure
And I know there'll be no more tears in heaven
 



         吉他之神"Eric Clapton",熱愛藍調音樂。年近半百才老來得子,但卻因為保母的疏忽,使得年屆4歲的兒子,由紐約公寓陽台意外墜樓身亡。 Eric Clapton在傷心之餘寫下這一首"Tears In Heaven",悼念年幼夭折的愛子,而這首淚灑天堂,更讓他在1992年獨得5項葛萊美大獎,成為他享譽國際的代表作。 如果我在天堂與你見面,你是否還記得我的名字?如果我在天堂與你重逢,我們是否能像從前一樣?我必須學會堅強,繼續支持下去,因為我知道我還不屬於這個天堂。 如果我在天堂和你相遇,你是否願意握住我的手?如果我在天堂與你再見,你是否願意攙扶我起來?再給我一些日子,我會找到我的方向,因為我知道我還不屬於這個天堂。

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    doreen888jou 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()